Jak prawidłowo planować szkolenia? Część 2

W poprzednim artykule tej serii opowiedzieliśmy sobie o najważniejszych zagadnieniach związanych z podstawami planowania szkoleń w firmie. Dzisiaj kontynuujemy i kładziemy nacisk na te zdecydowanie najważniejsze aspekty, dzięki którym będziesz w stanie zorganizować absolutnie najlepsze szkolenie dla swoich pracowników.

Jakie cele szkolenia?

To jedno z najważniejszych pytań, bowiem uzyskanie odpowiedzi pomaga w obraniu odpowiedniego kierunku działania. Jakie mogą być przykładowe cele?

Cel biznesowy – w tym wypadku może spaść liczba skarg na obsługę klienta, natomiast może zrosnąć liczba dodatkowych usług, które klienci będą wykupowali.

Cel rozwojowy – w tym wypadku uczestnicy szkolenia nauczą się skutecznie parafrazować słowa klientów i dowiedzą się jaki to ma wpływ na ogólną komunikację. Dodatkowo przećwiczą komunikację na podstawie zachowań niewerbalnych, co może bardzo mocno pomóc w identyfikowaniu ogólnych potrzeb klientów.

Cel ukierunkowany na zachowanie w pracy – uczestnicy szkoleń tego rodzaju będą potrafili jeszcze skuteczniej słuchać klientów i stworzyć odpowiednią atmosferę, która skłoni ich do większej otwartości.

Dodatkowo bardzo ważne jest, aby firma szkoleniowa potrafiła skutecznie rozpoznać poziom uczestników i dopasować do nich materiały szkoleniowe. Dzięki temu będzie można uzyskać jeszcze lepsze efekty z takowych szkoleń.

Wybór jak najlepszego prowadzącego

Tutaj narosło sporo mitów, które mówią np. o tym, że tylko i wyłącznie praktyk jest w stanie nauczyć Twoich ludzi odpowiedniego zachowania. Tymczasem okazuje się, że wcale nie musi się to przekładać na efektywność szkolenia. Co prawda, osoba, która praktykuje dane metody na pewno ma wysoką skuteczność, ale nie oznacza to, że będzie w stanie równie skutecznie nauczyć tego wszystkiego grupę osób, z którą należy złapać jak najlepszy kontakt. Nie każdy będzie to potrafił.

Tak samo jak osoba z tytułem naukowym również nie musi gwarantować absolutnie najwyższego poziomu szkolenia. Warto więc, w takim przypadkach posiłkować się przede wszystkim doświadczeniem w wystąpieniach publicznych, jak również opiniami uzyskanymi od innych klientów. 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 541 789

E-mail: kontakt@obywateliprawo.pl

ul. Piłsudskiego 67, Wrocław

Jesteśmy miłośnikami księgowości i biznesu. Z każdym dniem pogłębiamy swoją wiedzę i rozwijamy się poprzez poznawanie kolejnych zagadnień z tych dziedzin. Zapraszamy do kontaktu!