Obsługa klienta w biznesie - podarnik. Część II.

Zamierzasz założyć firmę? Musisz więc liczyć się z tym, że bardzo dużo wysiłku będziesz musiał w nią włożyć. Co więcej , potrzebujesz także dość sporej kwoty pieniędzy, która potrzebna będzie na reklamę, produkty, pracowników, ewentualne maszyny i wszelkie inne kwestie prawne, lokalowe itp. Zdobycie pieniędzy nie będzie łatwe. Aby mieć jakiś początek, warto już wcześniej samemu oszczędzać.

Jeśli planujemy zakładać firmę, to najlepiej, aby z każdej wypłaty odliczyć niewielka kwotę na to, aby ją odłożyć. Dzięki temu, kiedy w końcu się zdecydujemy, to będziemy mieli trochę pieniędzy na start. Nie będą to może duże kwoty, ale zawsze lepiej mieć przynamniej minimalne wsparcie niż nic. Aby taką firmą porządnie zarządzać, potrzebujesz odpowiedniej wiedzy, która ci to ułatwi. Dlatego, najlepiej jest się brać za to na czym się znamy. Miej w zanadrzu kilka pomysłów na biznes, aby w razie czego mieć zastępczy kiedy jeden nie wypali. Ważne jest w tym wypadku kontrolowanie sytuacji na rynku. Jeśli okaże się, że nie ma popytu na naszą branże, to zrezygnujmy z niej na rzecz czegoś innego, ponieważ bez klientów biznes nie będzie działał. Klienci są kluczowym elementem biznesu. Powinien być on przygotowany pod ich potrzeby i oczekiwania.

Klient nasz pan

Klient oczekuje, że jego potrzeby będą zaspokojone, a obietnice mu złożone się spełnią. Dzwoniąc na infolinię chcą , aby konsultant posiadał dostęp do potrzebnych informacji i widział nasze zamówienie. Klienci zmieniają ciągle swoje oczekiwania, a więc system IT także przez firmy, musi być ciągle zmieniany. Kilka lat temu, mogliśmy zauważyć, że technologiczne rozwiązania, które związane były z obsługa klienta, były zbyt kosztowne, aby mogły być dostępne dla każdego. Miały te wygodę tylko naprawdę duże firmy. Technologia się na tyle rozwinęła, że dzisiaj jest to o wiele tańsze i mogą z takich usług korzystać nawet małe firmy. Mikrofirmy mogą dzisiaj z powodzeniem budować contact center, wysyłać newslettery lub też posiadać system CRM. Dzięki niemu mają oni możliwość zarządzać relacjami z klientami. Wszelkie modele obsługi klienta ostały obniżone w sensie finansowym i są w bardzo wielu branżach całkowicie możliwe do zrealizowania.

Technologia stała się tak powszechna i w tak ogromnym stopniu dostępna, że kwestią, która jeszcze jest przez firmy niedopełniona jest koncepcja, co zrobić z tym osiągnięciem. Starają się oni to wykorzystać w taki sposób, aby klientów było więcej, bardziej zwracali uwagę na poszczególne firmy, a także zagwarantowało to ich lojalność.

 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 541 789

E-mail: kontakt@obywateliprawo.pl

ul. Piłsudskiego 67, Wrocław

Jesteśmy miłośnikami księgowości i biznesu. Z każdym dniem pogłębiamy swoją wiedzę i rozwijamy się poprzez poznawanie kolejnych zagadnień z tych dziedzin. Zapraszamy do kontaktu!