Obsługa klienta w biznesie - podarnik. Część I.

Chcesz założyć własną działalność? Musisz więc wiedzieć, że nie jest to taka prosta sprawa jak się niektórym wydaje. Niektóre osoby, myślą także , że już po miesiącu można zarabiać tyle co największe korporacje. Niestety, rzeczywistość jest inna i mniej kolorowa. Musisz zaakceptować fakt, że własny biznes, wymaga mnóstwo poświęceń, czasu, pracy i pieniędzy. U tych, którzy nie potrafią panować nad stresem i wykorzystywać go w dobry sposób wymaga on także zdrowia. Znacznie łatwiej mają ci, którzy potrafią zamienić stres na paliwo, które pobudza ich do działania i nie paraliżuje przy okazji upośledzając myślenie.

Pamiętaj, że zakładanie firmy to nie tylko mnóstwo papierków, ale także pieniędzy. Potrzebujesz ich na start dość sporo. Przede wszystkim, niezbędny jest lokal, maszyny, produkty, pracownicy oraz wszelkie sprzęty jakie mają ci służyć. Jest to często potężny wydatek, a na który niewiele osób stać. Dlatego, dobrze jest nieco pieniędzy zaoszczędzić w czasie kiedy będziesz myśleć nad swoją działalnością. Nawet jeśli odkładał być niewielką kwotę co miesiąc, to coś się na pewno uzbiera. Może nie będzie to majątek, ale zawsze lepsze coś nic całkowity brak gotówki.

Podstawa funkcjonowania firmy – klient

Musisz pamiętać, że biznes zakładasz nie dla siebie, ale dla klientów, którzy będą go utrzymywać. Jeśli nie będziesz potrafił ich sobie zjednać, to niestety Twoja firma upadnie lub będzie stała w miejscu, a ty zostaniesz z długami. Dlatego, musisz potrafić przyciągać klientów i mieć na to naprawdę dobre techniki, ponieważ teraz władze przejmuje pokolenie Y.

Są to te osoby, które urodziły się w latach 1980-1995 mają on teraz jakieś 20-30 lat. Jest to grupa, która teraz staje się nie tylko konsumentami, ale także właścicielami firm oraz zaczyna pracować jako konsultant w działach obsługi klienta. Tacy klienci mają dość specyficzne cechy niż inni. Przede wszystkim biegle posługują się wszelką technologią. Doskonale potrafią korzystać z komputera oraz wszelkich urządzeń, spędzają mnóstwo czasu online, ufają zakupom internetowym, a także komunikacji przy pomocy sieci, czekają oni na reakcje na wszystkie zadane pytania i to jak najszybciej. Koncentrują się oni dość szybko na jednej sprawie, załatwiają co trzeba i puszczają w niepamięć. Mają oni także na względzie wysoka jakość produktów i nie obawiają się, oni za nią więcej zapłacić. To media społecznościowe oraz znajomi online udzielają im rad. Nie preferują także standardowych i nachalnych reklam, liczą na perfekcyjną obsługę. Jako właściciel firmy, musisz sprostać tym oczekiwaniom, ponieważ to tacy ludzie są twoimi klientami. Nie zapominaj jednak o starszym pokoleniu, które także ma swoje wymagania.

 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 541 789

E-mail: kontakt@obywateliprawo.pl

ul. Piłsudskiego 67, Wrocław

Jesteśmy miłośnikami księgowości i biznesu. Z każdym dniem pogłębiamy swoją wiedzę i rozwijamy się poprzez poznawanie kolejnych zagadnień z tych dziedzin. Zapraszamy do kontaktu!