W prowadzeniu firmy świadczenie usług czy produkcja to dziś zaledwie ułamek działalności. By odnosić sukcesy w biznesie, wielkie sumy przeznacza się na reklamę, planowanie dalszych działań czy wreszcie poszukiwanie nowych pracowników i wspólników, by wspólnie pracować na kolejne sukcesy. Nie sztuką jest wydawać wielkie kwoty na promocję. Trzeba robić to również z głową. Zamiast np. reklamować się w telewizji, można budować swój pozytywny wizerunek w inny sposób – wspierać różne akcje, ocieplać wizerunek firmy, inwestować w pracowników. Firmy, w których na pierwszym miejscu stawia się człowieka, budzą zawsze większe zaufanie niż przedsiębiorstwa nastawione wyłącznie na zyski.
Jak eventy przyciągają pracowników
Pracowników do firmy przyciągnąć można dziś na różne sposoby. Najbardziej kuszące jest zawsze wynagrodzenie, jednak ci najlepsi specjaliści doskonale wiedzą, że nie tylko wysoka pensja się liczy. Ważna jest dla nich możliwość rozwoju, ale również i dobra atmosfera w pracy. Nierzadko nawet zdarza się sytuacja, że gotowi są pracować za mniej, jeśli tylko będą mieli zapewnione poczucie bezpieczeństwa, stabilność zatrudnienia i trafią do zgranego, pozytywnie nastawionego do pracy zespołu.
Chociaż coraz częściej mówi się o wadach tzw. wyścigu szczurów, to trudno jest się od niego uwolnić. Wielka odpowiedzialność spoczywa tu na samym przedsiębiorcy. Warto zachęcać do rywalizacji, ale też i do pracy w zespole. Pracownicy powinni znać swoje mocne i słabe strony, a wiedzę tą wykorzystywać w codziennej pracy. Tylko w ten sposób można stworzyć firmowy dream team. Nic zaś nie sprzyja tak bardzo wzajemnemu poznaniu się jak firmowe eventy. Dobrze jest organizować je często, świętować firmowe sukcesy, imieniny pracowników i różne święta. Warto też zadbać o to, by imprezy firmowe same w sobie były atrakcyjne. Pozytywnie oceniane przez pracowników są nie tylko spotkania w siedzibie firmy, ale również i wyjazdy integracyjne czy imprezy tematyczne. Z pewnością jednak dobrze jest zadbać o to, by nie było nudno, a imprezy nie stały się tylko kolejnym obowiązkiem. Trzeba zadbać o element zaskoczenia i niespodzianki.
Nowi wspólnicy na wyciągnięcie ręki
O pracowników koniecznie trzeba dbać. Imprezy można jednak planować również i z myślą o przyszłych wspólnikach czy kontrahentach. Atrakcyjny event z pewnością zostanie dobrze oceniony podczas negocjacji. Firma nie tylko będzie odbierana jako przyjazna, ale i zostanie oceniona jako profesjonalna, nowoczesna i godna zaufania. Wyścigi szczurów i wyniszczająca rywalizacja w biznesie są już na szczęście passe, a kontrahenci o wiele chętniej współpracują z firmami, gdzie znajduje się złoty środek między dążeniem do zysków, a dbaniem o pracowników i klientów.
Dodatkowa korzyść – budowanie pozytywnego wizerunku firmy
Imprezy firmowe są co prawda dodatkowym wydatkiem, ale ich organizacja przynosi wiele korzyści. Nie tylko doceniają je pracownicy i przyszli wspólnicy. Firma jest także pozytywnie odbierana przez konsumentów. W świecie biznesu, gdzie liczy się wciąż głównie pieniądz, firmy nastawione na kontakt z człowiekiem budzą o wiele większe zaufanie.
3tech - obsługa konferencji i imprez firmowych
Polecamy
Najnowsze
Zmiany w Ordynacji podatkowej w 2016 r.
Potrzebujesz pieniędzy i chciałby kiedyś na emeryturze leżeć na plaży w tropikach? Jeśli tak, to koniecznie musisz zarabiać odpowiednie kwoty... [...]